zondag 6 januari 2013

Ben X - over wat pesten allemaal met je kan doen wanneer je 'anders' bent...



Een ticket voor de musical 'Ben X' was mijn kerstcadeau. En blij dat ik was!
Ben is een jongen die 'anders' is. Anders dan de rest. Ben heeft autisme. Al jaren wil hij wegvluchten uit de realiteit door online te gamen. In een game ben je niet jezelf, daar kan je zijn wie je wilt zijn. Hij wil wegvluchten van alles in zijn leven. Hij wordt zwaar gepest op school, want Ben...is anders.
Met tranen in mijn ogen heb ik enorm genoten van de voorstelling. Een zwaar verhaal, maar zo mooi en modern gebracht. De zang en dans, de mimiek en de woordspelingen gebundeld, gaven een pracht-muzopakket weer. Met behulp van een video LED wall en live camera’s wordt een virtueel decor gerealiseerd. Hierdoor krijg je het gevoel alsof je echt in de wereld van Ben zit.
Voor kinderen is het nog te moeilijk om te begrijpen, al kan het wel hun ogen doen opengaan wanneer zij zelf dagelijks in contact komen met kinderen die 'anders' zijn. Ik heb genoten, Ben X.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten