zondag 20 januari 2013

De laatste dag...

Al van in het begin van het academiejaar hadden we een opdracht gekregen. We moesten onze muzische groei doorheen de opleiding weergeven aan de hand van een doos of het deksel ervan. Dit werd dan een ware 'Muzobox'. De laatste dag van Dworp was dan ook het moment waarop alle muzoboxen werden voorgesteld aan medestudenten en lectoren.

 
Mijn muzobox was gebaseerd op een uitspraak uit de film 'Forrest Gump': 'Life is a box of chocolates...You never know what you're gonna get'. Het concept verrassingen en pakjes stond bij mij centraal. Pakjes zijn dingen waar je naar uitkijkt en waarvan je steeds verrast bent eenmaal het is uitgepakt. Je kiest ze zorgvuldig uit en geeft ze niet zomaar aan iemand. Mijn muzobox is klein en fijn, want ook uit de kleinste dingen kunnen prachtige resultaten uit voorkomen. Dit zeker bij muzo!
 
Als leerkracht wil ik graag een pakje zijn voor mijn leerlingen. Ik wil hen dingen aanreiken die voor ieder kind op een bepaalde manier verrassingen zijn. De leerlingen kunnen zelf ook een verrassing zijn voor zichzelf. 'Waw! Ik deed dit niet graag of ik dacht dat ik het niet kon! Maar kijk nu naar het resultaat!' Ook wil ik ervoor zorgen dat zij hun eigen muzo-cadeautje kunnen vormen.
 
Deze opdracht vond ik heel moeilijk om te maken. Het is iets heel persoonlijks en ik heb hierover diep moeten nadenken...Hopelijk was het resultaat wat het moest zijn... :)
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten