woensdag 2 januari 2013

Het lager trekt naar Brussel!

Ik vergat enkele berichten terug een essentieel iets te vermelden! Daarom dat dit bericht hier even wordt tussengeflanst...Mijn excuses!

Ik vertelde iets over onze uitstap naar Brussel die regenachtig eindigde. Wel! Die uitstap was voor onze module 'explorerende school' of korter gezegd: MES. Ja, daar lees je het al! EXPLOREREND...Dit hoort dus zeker thuis in de muzowereld en dus in een verslagje op mijn muzoblog! Uiteraard!

In Brussel werden we onder het motto 'exploreren' heel vrij gelaten. We kwamen onder andere in hoekjes van de stad waar we nog nooit waren geweest. Ook hadden we de muzische opdracht meegekregen om oog te hebben voor dingen die we nadien in een echte krant konden verwerken. Ogen open dus. We bezochtten het parlamentarium en de VRT-studio's. We gingen met een Iphone een ware zoektocht tegen de tijd te gemoet en we bezochtten het Natuurhistorisch museum van Brussel!

Als kind ben ik al meerdere keren in het museum geweest en was ik gefascineerd door de grote collectie dino's die je er kan bezichtigen. Ook nu was dat nog het geval. Danzij de kindgerichte gidsen krijg je een hele goede voorstelling over het leven voor, tijdens en na de dinotijd. Een echte aanrader voor lagere scholen en gezinnen met kinderen. Bovendien is het museum iedere eerste woensdag van de maand gratis te bezoeken! Zeker doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten