zaterdag 19 januari 2013

Derde dag in een school in Dworp.

Samen met mijn groepje waren wij gisteren verantwoordelijk gesteld voor het verzorgen van een muziek-sessie-zonder-instrumenten voor de bovenbouw (4e tot 6e leerjaar). Jawel! Muziek kan je ook maken zonder instrumenten. Dit was dan ook een van de hoofddoelen van onze sessie. We zijn met de kinderen gaan kijken naar hoe de mensen die tijdens of tussen de twee wereldoorlogen niet zo veel middelen hadden, toch muziek konden maken! Stomp en Sam van het één programma 'Iedereen beroemd' inspireerden ons dan ook om een foto te verklanken. En er zijn fantastische eindproducten uitgekomen. Gek hoe kinderen zoveel fantasie hebben hiervoor! Ik ben hier enorm van verschoten. De sessies duurden maar 30 minuutjes en het toonmoment werd in elkaar gestoken op een uur tijd. Het bewijs dat je geen dagen hoeft te spenderen aan onmogelijke dingen die je wil verwezelijken. Goed dat ik dit zelf eens kon ondervinden. Dit geeft me een ruimere kijk op de mogelijkheden van muzo en projecten!


Een muzo-project in elkaar steken vergt heel wat energie, samenwerking en
durf.
Het is een uitdaging dat je zeker eens moet aangaan met het hele lerarenteam! Samen kan je tot prachtige dingen komen waarvan je anders nooit zou denken dat het zou lukken. Je kan producten realiseren dat je niet in één lesuur en in één klas kan doen. Een goed doordacht plan, een krachtige samenwerking en een hart voor muzo kunnen je tot voorstelllingen brengen die in de kijker mogen worden gezet! Het is al het werk waard!
 
Moe maar voldaan was ondertussen onze laatste avond aangebroken. Iedereen verkleedde zich en met ons toegangsticket in de hand kregen we de toegang tot de Muzo-award-uitreiking. We kregen verschillende filmpjes te zien die we ooit wel eens kunnen gebruiken als instap of afsluiter van een muzo-les. Volgend filmpje is me het meeste bijgebleven. Een leuke instap voor een muziekles rond dirigeren!
 

 
Wat heel leuk was aan de award-uitreiking was dat er studenten stiekem waren gevraagd om mee te spelen. Wanneer er werd gestemd, dit aan de hand van een applausmeter, werd er een award uitgereikt aan de zogezegde maker van het filmpje. Dit waren studenten die toneel speelden. Een leuke manier!

En nadien....Feest!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten