maandag 14 januari 2013

En nu: voor echt!

Dag vier van onze interbellum-muzo-module! Vandaag zouden we het te weten komen! Wat gaan we nu in godsnaam moeten doen met al die leuke dingen die we tijdens de sessies hebben gezien? Ja, want dit doen we niet gewoon om zomaar iets te doen uiteraard!

Bij het verzamelen in de ochtend mochten we allemaal een puzzelstukje trekken uit een doos. Die groepsindelingen...Waar blijven ze ze halen? Vorig jaar snoepjes, nu puzzels...Geweldig! Ook voor in de klaspraktijk! Met ons puzzelstukje werden we drie minuten en enkele trappen later verwacht in de fietsenstalling van de school. Daar hingen verschillende schilderijen van de bekende schilder René Magritte. En ja...Daar ontbraken toch wel geen stukjes uit zeker? Op deze manier werden we per 5 studenten gegroepeerd.

Het schilderij waar we bij stonden, was onze muze voor het project dat we moesten uitwerken. Misschien moet ik het beeldend wat duidelijker maken. Kinderen hebben dat ook  nodig! Wist je trouwens dat we 50% leren van wat we ZIEN? Oké...Hiernaast dus het schilderij waar mijn groepje en ikzelf rond hebben gewerkt en eigenlijk nog werken ook. Dinsdag moeten we dit project voorstellen aan alle andere studenten! Spannend...

Uiteraard ga ik nog niets inhoudelijks vertellen over ons project. Naar 't schijnt kan een blog nogal veel vrij geven... Ik kan wel al vertellen dat ik deze concepten van opdrachten ge-wel-dig vind! Je bent vrij en toch weer niet, je kan jezelf geven in wat jij goed kan en gewoon...Je kan laten zien wat jij denkt dat je moet laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten